فرماندار طبس: زكات پرداختي در هر روستا در امور عام المنفعه همان روستا استفاده مي شود


طبس-حقاني- سرپرستي يزدفردا: جلسه ستاد احياي زكات شهرستان طبس در روستاي جوخواه برگزار شد     

در ادامه سلسله برنامه هاي احياي زكات، ستاد احياي زكات شهرستان طبس تشكيل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري طبس ،روز گذشته ، جلسه ستاد احیاء زکات شهرستان طبس در محل هيات صاحب الزماني (عج) روستای جوخواه ، با حضور امام جمعه و فرماندار طبس، برگزار شد.

در اين جلسه اهالي روستا ، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی ، رؤساي اداره تبليغات اسلامي و كميته امداد امام خميني (ره) طبس و تعدادي از روحانیان نيز حضور داشتند.

امام جمعه طبس در اين جلسه طی سخنانی به تبیین جایگاه و اهمیت زكات در شریعت اسلام ناب محمدی(ص) اشاره و خاطر نشان كرد: تمام انبیاء و ائمه معصومین ، بر پایی نماز و زکات را سر لوحه امور در رسالت خود قرار داده و همواره مردم را به انجام آن ارشاد می نمودند.

حجه الاسلام و المسلمين "سيد ابراهيم مهاجريان" اظهار داشت : چنانچه امر پرداخت زکات توسط اغنیا و آنهایی که از تمکن مالی خوبی برخوردار می باشند عملی شود حتی یک فقیر و مستضعف در جامعه اسلامی مشاهده نخواهد شد .

وي با اشاره به نقش کمیته امداد امام خمینی در رسیدگی به امور محرومین ، این مهم را نتیجه افکار متعالي امام راحل (ره) دانست.

فرماندار شهرستان طبس نيز طي سخناني ، فريضه زكات را امري مهم برشمرد.

"عزيز بهزادي" بر لزوم استفاده از هزینه هاي پرداختي زكات در هر روستا در امور عام المنفعه همان روستا تأكيد كرد.

"احمدرفيعي" ریيس کمیته امداد امام خمینی (ره) طبس نيز ضمن تقدیر و تشکر از تمهیدات اندیشیده شده از سوي مسئولان محلی براي برگزاری این جلسه ، گزارشي از اقدامات صورت گرفته در امر احياي زكات را بيان كرد.

در اين جلسه به چند نفر از اهالی روستا که در بخش پرداخت زکات و صدقات فعالیت بیشتری داشتند از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) ، هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا